24. mai 2011

Teel Konstantinoopolisse (ehk Istanbuli)

Otsustasime Mererohuga Istanbuli külastada. Olen seal varem käinud kolmel korral, kuid kunagi pole olnud aega rahulikult ringi vaadata. Uurisime umbes 2 kuud enne reisi lennupiletite variante ja leidsime, et kõige odavam on minna BalticAir´ga. Hind edasi-tagasi Tallinnast tuli 150 EUR nägu. Mõnikümmend euri võitsime sellest, et ööbisime sinnateel ühe öö Riias. Samuti hoidsime kokku pagasi pealt. Nimelt on BA-l imelik süsteem pagasiga - tasuta võib kaasa võtta vaid 8 kg käsipagasit, ülejäänu eest tuleb maksta (ettemakstes on 20 kg hind 15 eur, lennujaamas 3 x rohkem). Mulle, kes olen harjunud reisima terve hunniku kohvritega, oli see halb üllatus, aga pika kaalumise ja Mererohu väidetele peale otsutasin vähemaga hakkama saada. Nii, et sinna lendasime käsipagasiga ja tagasi oli kahepeale üks põhipagas. Elu näitas aga, et ega seda pagasiasja nii rangelt siiski ei kontrollita - mõnel oli lausa 3 pakki, kuigi BA kodukal selgelt kirjas, et tohib olla vaid üks ja et kõik läpakad ja fotokad peavad ka sinna ära mahtuma. Tegelikult sain väga hästi selle 8 kg hakkama, palju siis inimesel ikka vaja on 5 päeva jooksul, sest just nii pikk meie reis oligi. Tagasiteeks ostsime ühe põhipagasi, kuna elu näitab, et asjadel on loomuomane hirmsa kiirusega paljuneda

.....................................

Kuna meie peaeesmärk oli reisida nii odavalt kui võimalik, siis ööbisime nii Riias kui ka Istanbulis hostelite ühismagalates. Riias ööbisime Dome Pearlis otse vanalinnas, see maksis 9 eur (hinnas linad, soe dušš, kohv ja tee). Muidugi võib odavates ööbimiskohtades tulla ette üllatusi, aga nendele ei ole mõtet tähelepanu pöörata, alati võib ju kallimasse üle kolida. Riia hostelis nt kukkus Mererohu voodi kokku ilge pauguga, aga ta kolis üle vabasse narisse ja magas seal edasi.

Riia lennujaamast sõidab vanalinna buss nr 22 ja üks ots maksab Narvesenist (R-kioski sugulane) ostetud piletiga 0.50 latti. Buss sõidab muuseas väga tihti võrreldes Tallinna nr 2 liiniga, umbes 4-5 x tunnis.

Riia vanalinnas jalutades eksisime pidevalt ära, sest I-punktist saadud kaart oli rohkem illustreeriva tähendusega kui praktiline. Paari tunni jooksul sai selgeks, et kogu vaadatav asub meie hostelist u 200 m raadiuses. Kõige koledam hoone on Riias Okupatsioonimuuseum, mis tuleks teise kohta ümber kolida, lisaks oma koledusele varjab ta vaadet nii Mustpeade majale kui ka Raekojale. Teisel kohal kole hoone on ehitatav Rahvusraamatukogu. Kui sellest mööda sõitsime, siis jäi mulje, et Väinajõel ehitatakse kruiisilaeva, ameeriklased olevat küsinud, kas tegemist on NATO punkriga. Väga armsad majad on Kolm Venda - nende kohta ütles Mererohi, et nad peaks Tallinna Kolmele Õele kosja tulema, muidu jäävad nood vanatüdrukuteks. Lõpuks sattusime Maarja Magdaleena katoliku kiriku õhtumissale, kus teenis üks väga elatunud ja pika halli habemega preester.